Sayfalar

9. Seri 10. Bölüm: Face the Raven


Ekip
  • Peter Capaldi - On İkinci Doktor
  • Jenna Coleman - Clara Oswald
  • Joivan Wade – Rigsy
  • Maisie Williams – Ashildr
  • Naomi Ackie – Jen
  • Simon Manyonda – Kabel
  • Simon Paisley Day – Rump
  • Letitia Wright – Anahson
  • Angela Clerkin – Uzaylı Kadın
  • Jenny Lee – Yaşlı Kadın
  • Robin Soans – Chronolock Guy
  • Caroline Boulton – Habrian woman
Prodüksiyon
Senarist: Sarah Dollard
Yönetmen: Justin Molotnikov
Dramaturg: David P Davis
Yapımcı: Nikki Wilson
Yürütücü yapımcı(lar): Steven Moffat, Brian Minchin
Yapım: BBC
Süre: 45 dakika
Orjinal Yayın: 21 Kasım 2015
Bölüm Adı: Face the Raven (Kuzgunla Yüzleşmek)
Bölüm Numarası: 9. Seri 10. Bölüm
Özet
Rigsy, TARDIS'in telefonunu arar ve Clara ile konuşarak Doktor'un yardım etmesini ister. Önceki gün neler olduğunu hatırlamadığını, cep telefonunun camının çatladığını ve ensesinde geriye doğru sayan sayaç şeklinde dövme olduğunu söyler. Rigsy'yi aldıktan sonra Doktor, onu TARDIS'te tarar. Son gün uzaylılarla bağlantı kurduğunu ve sayaç sıfırlandığında öleceğini söyler. Doktor bir şey yapamayacağını hisseder, ama Clara bir şey yapmaları gerektiğini söyler. Londra'da gizlenen uzaylıların olduğunu varsayarlar ve üçü bir tuzak sokağı aramaya başlar. Sonunda tuzak sokağını karşısına gelirler ve içeri girerler. Orada bir yanlış yönlendirme sistemi kullanılarak insan gibi görünen çeşitli uzaylılarla karşılaşırlar. Sokağın başkanı ise daha önce Ashildr olarak bilinen Ben'dir. Ben, uzaylıların buraya sığınmacı olarak geldiğini ve Rigsy'nin iki yüzü olan Janus ırkından Anah'ı öldürdüğünü söyler. Rigsy, Retkon ile doldurulduğu için olanları unutmuştur. Dövme de sevdiklerine veda edebilmesi için bir kuantum gölgesinin hedeflediği mühürdür. Öleceği zaman gelince kuzgunla karşılaşacaktır. Doktor ve Clara Rigsy'nin işlemediği bir suçla yargılandığına inanmaktadır. Ben, bunu kanıtlamaları için izin verir.
Üçü Rigsy'nin suçsuz olmadığını kanıtlamaya çalışır. Bu arada Clara, mührün isteyen kişiye geçirilebildiğini öğrenir ve Ben'in kişisel koruma garantisi altında olduğu için Rigsy'den dövmesinin kendisine geçmesini ister. Bunu istemeyen Rigsy'yi zorla ikna eder ve dövmeyi kendisine geçirir. Doktor, Rigsy'nin önceki gün sokakta bulunduğunu ve Ben'e Doktor'u araması gerektiğini söylediğini anlar. Doktor, Clara ve Rigsy Anah'ın medyumluk yeteneğini gizlemek için erkek elbiseleri giyen kızı Anahson ile konuşurlar. Ben'in Doktor'u buraya çekmek için bir gizem uydurduğunu söyler. Janus'un dönüşü için tutulan Anah'ın cesedinin olduğu yere dönerler. Ama onun yerine bir uyku kapsülü bulurlar. Doktor, kontrol panelinde kapsülü devre dışı bırakmak için girinti arar. Rigsy anahtar deliği olduğunu söyler. Doktor, TARDIS'inin anahtarının gerektiğini düşünerek onunla kontrol panelini devre dışı bırakır. Panelden çıkan metal kelepçe Doktor'un kolunu sarar. Anah, canlı bir şekilde kapsülden çıkar. Ben, oraya gelir ve kelepçenin bir ışınlanma kelepçesi olduğunu ve sokağı güvende tutmak için Doktor'u uzaklara ışınlayacağını söyler ve itiraf kadranını ister. Doktor itiraf kadranını verir. Rigsy'ye gelmesini ve mührü kaldıracağını söyler. Clara, mührü aldığını söyleyince Ben, mührün aktarılabileceğini ama kandırılamayacağını söyler. Buna çok sinirlenen Doktor, eğer bunu çözmezse sokağı yıkmakla Ben'i tehdit eder. Ben, bir anlaşma yaptığını, Clara'nın mührü alarak onu bozduğunu ve anlaşmadan çıktığını, bu yüzden yardım edemeyeceğini söyler.
Clara, kalan zamanında Doktor'la veda konuşması yapar ve intikamcı olmaması gerektiğini söyler. Kuzgunla yüzleşmek için Doktor'u bırakır ve dışarı çıkar. Sonra Doktor, Clara'nın arkasından dışarı çıkar. Clara, Doktor'un önünde kuzgun tarafından öldürülür. Doktor, içeri döner ve Ben'e Clara'nın mesajının kendisini kurtarmak için değil Ben'i kurtarmak için olduğunu söyler. Bir daha yoluna çıkmaması için uyarır. Daha sonra Ben, kelepçeyi aktif eder ve Doktor'u bilinmeyen bir noktaya yollar.
Bölümün sonunda Rigsy, parkedilmiş TARDIS'e Clara'nın anısına resim yapmış olduğu görülür.

Bir Yorum Yazın